"אין כל שינוי בעמדת ממשלת בלגיה בנושא השחיטה הכשרה"

דוד לזר No Comments on "אין כל שינוי בעמדת ממשלת בלגיה בנושא השחיטה הכשרה"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי מבהיר כי "השר לרווחת בעלי החיים בבלגיה ביקש רק לקדם הצע"ח לאסור על המוסלמים שחיטה בבתי מטבחיים מאולתרים ללא פיקוח מתאים".

לאחר החגים יוועדו הרבנים עם שרת החקלאות החדשה שביקשה ללמוד את עמדת היהדות נוכח קמפיין מאורגן של ארגוני צעב"ח נגד שחיטה ללא המום.

"אין כל שינוי בעמדת ממשלת בלגיה בנושא השחיטה הכשרה" – כך מבהיר הערב רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי, הרב אברהם גיגי.

הרב גיגי אמר כי הפרסומים השגויים ולפיהם השר לרווחת בעלי החיים בבלגיה, ג'ון וויט קורא לאסור בחוק על כל שחיטה ללא המום הבהמה ע"י מכת חשמל – דבר העומד כמובן בניגוד למצוות השחיטה הכשרה אינו נכון, וכי מה שביקש השר זה לקדם הצעת חוק ולפיה ייאסר על המוסלמים הנוהגים לשחוט בהמוניהם לקראת חג הקרבן בבתי מטבחיים מאולתרים ללא פיקוח וטרינרי ועם בעיות היגיינה קשות. השר וויטס אמר כי הנושא עומד על סדר יומה של הממשלה ובאם יאושר צפוי להיכנס לתוקף כבר במהלך השנה הקרובה לחייב את המוסלמים לבצע את השחיטה אך ורק בבתי מטבחיים תקניים עם פיקוח מתאים.

במקביל אמר הרב גיגי כי הקהילה היהודית ערה לקמפיין של ארגוני צער בעלי חיים שמביעים שוב ושוב את עמדתם נגד שחיטה ללא הימום ואף קיימו הפגנה בלב בריסל בהשתתפות כ 7000 איש. בעניין זה אמר הרב גיגי כי "מיד לאחר החגים הבעל"ט אפגש יחד עם רבנים העוסקים בעניין השחיטה ונשיא הקונסיסטואר עם שרת החקלאות החדשה, גב' ביאנקה דבאת המבקשת לשמוע את עמדת היהדות בכל הנוגע לשחיטה ללא הימום. מכל מקום אין כל כוונה לשנות את המצב בבלגיה ואינני רואה כל מקום לדאגה, לפחות במדינה זו".

בשנים האחרונות נאבקו הקהילות היהודיות 'ועידת רבני אירופה' וארגונים יהודיים בהצלחה לא מבוטלת בכל יוזמות החקיקה נגד השחיטה הכשרה ובתיוגה במדינות שונות באירופה ובהם; בבריטניה, דנמרק, פולין. הולנד. במוסדות האיחוד האירופי ובמועצת אירופה. בחלק מהמדינות עדיין ניטש המאבק.



0 תגובות